A ŠKODA SUV palettájának legnagyobb modelljére került elsőként az RS jelzés, korábban ugyanis még egyik szabadidő-autó esetében sem volt kapható RS felszereltségű változat. A 2018-as Párizsi Autószalonon mutatta be a márka a tempós autózást kedvelő családosok modelljét, amelyet a cseh márka történetének legerősebb sorozatgyártású dízelmotorja hajtja. A ŠKODA KODIAQ RS széles és hangsúlyos, három dimenzió hatású hűtőrácsa mély benyomást kelt, az SUV a sportos karakterét a fényes fekete felületeivel nyomatékosítja.
A tetősínek, az ablakkeretek és a külső visszapillantó tükrök házai szintén feketében jelennek meg, és a ŠKODA a KODIAQ RS esetében kínálja első ízben SUV-modell számára Race-kék metálfényezését.
A nagyteljesítményű SUV-modell emellett a KODIAQ-sorozat minden jól ismert erényét felsorakoztatja: öt vagy akár hét személy számára is bőséges térkínálat, ugyancsak tágas csomagtartó és a márkára jellemző számos „Simply Clever” ötlet. Olvastuk budapestautoshow.hu oldalon.
Az elmúlt hetekben, hónapokban már kaptuk a híreket, információkat a Kodiaq RS-ről. Volt amikor az új logót mutatták meg, láthattuk az autóval a Nürburgringen megtett kört, és néhány közölt fotó alapján el tudtuk képzelni, hogy milyen is lesz a legnagyobb Skoda izmosabb változata.
A Párizsi Autószalonon pedig elérkezett az ideje, hogy leleplezzék a Skoda Kodiaq RS-t és teljes valójában álljon a közönség elé. Érthető módon nagy volt az érdeklődés, hiszen a csöpögtetett információkból azért már kiderült, hogy egy izgalmas modellel állunk szemben, elég, ha csak arra gondolunk, hogy egy SUV-ből csináltak RS verziót.
Az RS 1974-től kezdve mindig is a Skoda sikertörténetének része volt. Abban az évben jelent meg ugyanis először a Rally Sport rövidítés az akkori 180 RS, 200 RS, valamint egy évvel később a 130 RS versenyautókon. A fiatalabbaknak nyilván már csak az ezredforduló utáni Octavia és Fabia RS modellekről lehetnek emlékei, hiszen a csehek ekkor élesztették fel és töltötték meg ismét tartalommal a logót. Persze a Kodiaq RS esetében sem pusztán csak egy logóról beszélünk.
A dizájn igazán sportos, erőt sugárzó lett. Sokat segít ebben a fotókon látható és az RS modellekhez köthető kék szín, a lökhárítók, a fekete fényben pompázó hűtőmaszk és persze a hatalmas, 20 colos kerekek is, melyek mögött finoman bújnak meg a pirosra fújt féknyergek. A már általunk is korábban bemutatott új RS logók (melyről szóló rövid hírünket itt olvashatja: http://carportal.hu/megujul-az-rs-logo/ ) elől a hűtőrácson, míg hátul a csomagtér ajtaján lettek elhelyezve, de a beltérben is több helyen találkozhatunk velük.
Az említett logók belül az ülésekben, a kormányon, a váltó tetején és a kijelzőn kaptak helyet, így amikor benne ülünk sem felejtjük el egy pillanatra sem, hogy milyen modellben utazunk. Az ülések sportosságáról a kiváló oldaltartás és a hátlappal egybeépített fejtámla gondoskodik.
Technikai paraméterek
Az öt vagy akár hét üléssel is rendelhető SUV elég izmosra sikeredett, a dinamikus és sportos menetteljesítményről egy kétliteres biturbó dízelmotor gondoskodik, ami 240 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal rendelkezik. Ennek segítségével az autó hét másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, végsebessége pedig 220 km/h. A Kodiaq RS hétfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással kerülhet majd boldog tulajdonosaihoz. carportal.hu oldalról.