"A te autód, a te felelősséged!" elnevezéssel kampányt indít a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület a kilométeróra-csalások tudatosítása érdekében.
A szervezet közleményében azt írja, hogy becslések szerint az országba importált tíz használt gépjárműből kilenc, míg a belföldi kereskedelemben forgó autók közel ötven százaléka manipulált kilométerórával rendelkezik, ami nagyjából egymillió autótulajdonosra nézve jelent kockázatokat.
Mindig is rengeteg rizikója volt a használt autóvásárlásnak, az interneten elérhető hatalmas választék nem csak a vásárlókat, de a bűnözőket is csábítja, ezért érdemes fokozott óvatossággal kezelni a nagyon kedvező ajánlatokat. Most egy újabb csalási formára szeretnénk felhívni a figyelmet, amely külföldön már régóta kedvelt elkövetői módszer, de hazánkban eddig még szinte ismeretlen volt – sajnos, mindez már nem igaz, mert az utóbbi időben megsokszorozódott az ilyen esetek száma.
Ez az adott autó szervizciklusától függ. A tulajdonosi kézikönyv ajánlást tartalmaz „normál" és „zord" körülményekre. A zord körülmények közé tartozik a gyakori megállásokkal tarkított haladás, a sok üresjárat, a gyakori, rövid utak (8 km-nél rövidebb utakkal), a szélsőséges hőmérséklet valamint a vontatás és szállítás. Az átlagautós valószínűleg úgy véli, hogy normál körülmények között vezet, az igazság azonban az, hogy legtöbbünk sokkal gyakrabban vezet zord körülmények között, mint azt észrevennénk, és az olajcseréket is ennek megfelelően kell időzíteni.